.. سینما ایــــــــــــران - ஜ هواداران نیوشا ضیغمی دختر آفتاب ஜ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سینما ایــــــــــــران

شکایت از عوامل"دموکراسی تو روز روشن"/ اکران "زمهریر"

اکران قریب الوقوع فیلم سینمایی "زمهریر"، "برگزاری اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه و ... مهمترین اخبار سینمای ایران در هفته گذشته بود.



سینمای ایران در هفته اول آذرماه به دلیل تعطیلی سه روز پایان هفته با خبرهای زیادی روبرو نبود.

مهمترین رویدادهای این هفته عبارتند از اکران "زمهریر" شکایت از فیلم "دموکراسی تو روز
روشن" و....

1- جواد شمقدری معاون سینمایی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه درباره اکران فیلم‌های سینمایی "زمهریر" و "سفر به هیدالو" در جمع خبرنگاران عنوان کرد: انشاالله در ارتباط با فیلم "زمهریر" اصلاحات نهایی انجام می‌شود و واکنش‌هایی که برای
فیلم در جشنواره فیلم فجر پیش آمد؛ دوباره برای این فیلم پیش نمی‌آید. ما بررسی می‌کنیم و درصورت امکان فیلم نمایش داده می‌شود.


2- رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: از عوامل ساخت و پخش فیلم "دموکراسی تو روز روشن" به دادگاه شکایت می‌برم. وی با اشاره به مسائل مطرح شده دراین فیلم  نسبت به رزمندگان گفت، از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از نویسنده، کارگردان و معاونت سینمایی وزارت ارشاد به دادگاه شکایت می‌برم.

سردار سیدمحمد باقرزاده در مراسم اختتامیه کتاب سال دفاع مقدس با اشاره به فیلم "دموکراسی تو روز روشن" عنوان کرد:‌ باید دید کدام بخش فیلم با معارف ما سازگاری دارد که وزارت ارشاد و معاونت سینمایی ارشاد مجوز اکران پخش و توزیع و تصویب آن را صادر کرده است. آیا تهیه‌کننده و کارگردان و هنرمندی که دست به خلق این اثر زده به سراغ کتاب‌های دفاع مقدس که نویسندگان با عشق آنها را تألیف کرده‌اند، رفته است؟ آیا حاضر شده‌اند خاطرات رزمندگان ما را مرور کنند؟ در چه نقطه‌ای از معارف اسلامی ما اجازه داده شده حقایق مسلم تربیتی و اخلاقی نادیده گرفته شود.


وی در ادامه یادآور شد: این امر یک فاجعه برای فرهنگ یک کشور است که با وجود این همه ذخایر ارزشمند و گران‌سنگی که نویسندگان ما خلق کرده‌اند یک تهیه‌کننده و یا کارگردان براساس ذهنیت خود اقدام به کاری کند. حقیقتاً جای بسی تأسف است صدها رزمنده و فرمانده که جای زخم جنگ بر بدن دارند هر یک می‌توانستند به عنوان منبع غنی در کنار این هنرمند باشند. کجای دنیا اینگونه چوب حراج به ارزشهای خود می‌زنند.


برچسب‌ها: اخبار
+ دوشنبه 89/9/8 8:17 صبحادمین | نظر

...
...... atereSaz.ir/news -->