.. توضیحات الوند راجع به "پرتقال خونی" - ஜ هواداران نیوشا ضیغمی دختر آفتاب ஜ
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توضیحات الوند راجع به "پرتقال خونی"

سینمافا- کارگردان فیلم سینمایی «پرتقال خونی» با اشاره به این که اگر این فیلم در جشنواره انتخاب شود، مورد استقبال مخاطبان قرار می‌گیرد، گفت: این فیلم ساده است و پیچیدگی‌ها بیشتر از آن که در داستان احساس شود، در شخصیت‌ها وجود دارد.

 

 

یه گزارش سینمافا ، «سیروس الوند» نویسنده و کارگردان در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر درباره جدیدترین فیلم خود و استقبال از آن در این رویداد سینمایی، اظهار کرد: من فکر می‌کنم این فیلم مورد استقبال مخاطبان قرار گیرد. اما با توجه به این که از بین 80 فیلم متقاضی در جشنواره، حدود 55 اثر کنار گذاشته می‌شوند، باید دید آیا «پرتقال خونی» جزء فیلم‌های انتخابی است یا خیر.

وی «پرتقال خونی» را فیلمی ساده توصیف کرد و گفت: این فیلم ساده است و پیچیدگی‌ها بیشتر از آن که در داستان احساس شود، در شخصیت‌ها وجود دارد و به نوعی موشکافی و جستجو در درون افراد اتفاق می‌افتد که به بهانه عشق، روی پنهان آنان دیده می‌شود.

کارگردان «زن دوم» ادامه داد: در این فیلم عشق و رابطه قدیمی و تکرار شده، برای این است که افراد بیشتر خودشان و به دنبال آن دنیا و اطراف خود را بشناسند. به بیان دیگر این نوعی خودشناسی است که در فیلم صورت می‌گیرد.

الوند «پرتقال خونی» را مشابه برخی از ساخته‌های پیشین خود دانست و در این باره گفت: این فیلم نسبت به دیگر فیلم‌هایم اجرایی ساده دارد و در ساختار آن پیچیدگی دیده نمی‌شود چراکه سعی کردم آن را بسیار ساده بسازم. «پرتقال خونی» شاید از نظر فضا یادآور «مزاحم»، «برگ برنده» و در بخش هایی نیز یادآور «دو زن» شود و مخاطب را یاد این فیلم ها بیاندازد.

وی به فیلمنامه این فیلم اشاره و بیان کرد: با وجود اینکه فیلمنامه «پرتقال خونی» متعلق به پیمان عباسی است اما با همفکری که در بازنویسی داشتیم، فیلمنامه را به حال و هوایی که دوست داشتم، نزدیک و آن را اجرایی کردم.

کارگردان «دست‌های آلوده» درباره احتمال موفقیت «پرتقال خونی» در جشنواره فیلم فجر، اظهار کرد: عوامل این فیلم کارشان را به خوبی انجام دادند و 6 بازیگر اصلی که در کار داریم، من را یه عنوان کارگردان اثر راضی کرده‌اند. همچنین فیلمبرداری محمود کلاری و موسیقی فردین خلعتبری از نکات برجسته فیلم است. 

الوند ادامه داد: حسن زاهدی نیز که از صدابرداران باسابقه و باتجربه سینمای ایران است در این فیلم به خوبی کار کرد. همچنین در مرحله صداگذاری علیرضا علویان؛ جوان فوق‌العاده با استعداد و با انگیزه که سال‌ها خوش درخشیده است، با ما همکاری داشت.

وی اظهار کرد: برای من مهم این است که «پرتقال خونی» در حدی باشد که زحمت عوامل آن دیده شود.

الوند در پایان درباره روند مراحل فنی «پرتقال خونی» گفت: این فیلم در روزهای پایانی صداگذاری قرار دارد، همچنین موسیقی فیلم هفته آینده ضبط می‌شود.

به گفته این کارگردان با قطع نگاتیو در استودیو فیلمساز، این فیلم برای حضور در بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر آماده نمایش می‌شود.

فریبرز عرب‌نیا، نیوشا ضیغمی، حامد بهداد، زیبا بروفه، آهو خردمند و ویشکا آسایش در تازه‌ترین فیلم سیروس الوند ایفای نقش کرده‌اند. 

فیلم سینمایی «پرتقال خونی» روایت داستان مهندس میانسالی به نام والا است که در آستانه جدایی از همسرش است و...

بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از تاریخ 16 تا 26 بهمن‌ماه به دبیری «مهدی مسعودشاهی» در تهران برگزار می‌شود.



برچسب‌ها: فیلم هااخبار
+ سه شنبه 89/10/21 6:27 عصرادمین | نظر

...
...... atereSaz.ir/news -->